Hit the road Jack! - Reisverslag uit Berkeley, Verenigde Staten van Loes - WaarBenJij.nu Hit the road Jack! - Reisverslag uit Berkeley, Verenigde Staten van Loes - WaarBenJij.nu

Hit the road Jack!

Door: loes

Blijf op de hoogte en volg Loes

16 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Berkeley

Oeps, al weer twee weken geleden dat ik iets heb geschreven, dus hoogste tijd:D

6 augustus vertrokken we, bepakt en bezakt met z'n vijven (drie lab-genoten van Arie) richting Lake Davis waar we met het Arie's collega's 4 dagen zouden kamperen. Vond het best lang voor als je niemand kent en de taal nog niet genoeg machtig bent... Dus was zeer benieuwd;P
Na een 4 uur durende rit kwamen we aan op een prachtige campground; tussen de pinetrees en aan Lake Davis. Omdat we de eersten waren, konden we het mooiste plekje uitzoeken en dat werd (natuurlijk) met uitzicht op het meer. Bob (arie's professor) kwam langs, dus kon ik hem gelijk de hand schudden (waarna hij mij benoemde als 'hoofd organisator' van het horseshoe tournament die zaterdag gehouden zou worden:P) Ontzettend aardige en leuke man!
Na heerlijke hamburgers a la Yvonne, genoten we van een prachtige zonsondergang. Aan het kampvuur sloten we de avond al moppentappend af.
De weersvoorspelling voor de vrijdag waren helaas wat minder rooskleurig: onweer en regen. We besloten daarom de hike uit te stellen en lieten we ons door Bob verleiden om het dorpje Graeagle te bezoeken. Hier rondgestruind in galerietjes en souvenierwinkeltjes, wat vooral de mannen (Arie en Randolph) 'ontzettend' leuk vonden:P Bob en Donatella (z'n vrouw) vonden het heerlijk om ons te vertellen over de omgeving en vooral over 'the gold nuggets' die in de omgeving gevonden waren.

In eerste instantie leek de weersvoorspelling er naast te zitten, aangezien we in Graeagle volop zon hadden, maar terugrijdend naar de camping (tussenstop bij een bierbrouwerij waar we, incl de mannen, ons stortten op de hoela hoepels, haha) kwamen de eerste buien tevoorschijn en moesten de 'nakomers' (waren in totaal met zo'n 26 man waarvan 4 kids) hun tenten in de regen opzetten.
Na vele handen geschud te hebben incl. de nodige smalltalk, merkten we al snel dat het een leuke groep van geïnteresseerde mensen betrof. De vrouwen met kinderen kwamen al snel met suggesties voor werk:)

Zaterdags was het plan om vroeg op te staan om te gaan hiken, maar dat bleek met een grote groep (of met Amerikanen?) niet te lukken. Dus na een heerlijk Israëlisch ontbijt gingen we, drie uur later dan gepland;) richting 'gold lake lodge' om te hiken. Whow, prachtige plek; een drie uur durende wandeltocht van bergmeer naar bergmeer. Bij het laatste meer waren we zo verhit dat we het niet konden laten om een verkoelende duik te nemen (of zoals ik op z'n Bijls, één teen erin en er dan al achter komen dat één keer kopje onder meer dan genoeg is:P)

Gelukkig duurde de hike wat langer dan gepland en waren de niet-hikers al begonnen met horseshoe werpen, waardoor ik mijn taak als organisator niet hoefde te vervullen:D Het idee van 'horseshoe' is simpel; men heeft twee hoefijzers en probeert deze om/dichtbij een ijzeren staaf te gooien. Eindelijk betaalden onze zelfbedachte gooispelletjes in het bos zich uit:D en winnen zowel Arie als ik de eerste ronde. Maar dan bedenkt Bob dat het leuk is dat we tegen elkaar spelen. Met vele supporters achter mij, verlies ik op letterlijk een cm van Arie grrrr. Maar bij Bob kan ik niet meer stuk:P
's avonds heerlijk Italiaans gegeten en genoten van het prachtige uitzicht (en de heerlijke wijn:P).
Zondags weer huiswaarts, net als velen met ons, nog nooit zo lang in de file gestaan. Ook dat is Californie:S Al met al een heel leuke ervaring en super leuk om de meeste lab-genoten op deze manier te hebben leren kennen (maar ook weer fijn om terug te zijn;).


Aangezien er vele mensen komen en gaan in Berkeley (incl Nederlanders) zijn hier vele mogelijkheden om mensen te leren kennen. Zo is er een facebook pagina voor Ned in de Bay area. Hier ontmoette ik Claire waarmee ik heerlijk kan kletsen, koffiedrinken en rondstruinen in de winkeltjes:) (Terwijl Arie zich uit de naad werkt, oneerlijk he:P)
Arie begint z'n plekje steeds meer te vinden op het werk. Hij heeft eindelijk iemand gevonden die z'n werk een beetje begrijpt en die zeer geïnteresseerd is:) Super fijn dus!
Verder cruise ik een beetje de stad door; tochtje oakland naar een outdoor concert, bezoekje aan de Target en de Ikea:D (niet verkeerd met uitzicht om de Golden Gate!) en natuurlijk mijn dagelijkse bezoekjes aan de dollarshops:P

Vandaag de beentjes uitgedaagd op weg naar Tildenpark. Wat een klim, helaas voor mij zo zwaar dat ik niet eens kon omkijken om te genieten van het uitzicht over de bay, maar er komt vast een tijd dat we met twee vingers in de neus het 'heuveltje' op fietsen :P Daarna beloond met een heerlijk, door Arie gemaakte lunch:D En 's avonds alle, tijdens de fietstocht verbrande calorieën er weer aan gegeten met een pizza van de (in Berkeley) befaamde 'Cheeseboard'.

Morgen waarschijnlijk naar Dragonboat festival in Oakland.

To be continued...

  • 16 Augustus 2015 - 07:48

    Ingrid:

    Tjonge, Loes, wat heb ik van dit verhaal genoten! Ik had jullie érg weinig "echt" gesproken en had daardoor niet een goede indruk over jullie "dagbesteding". Fijn om te horen dat jullie allebei je draai al een beetje weten te vinden. Nog 2 weekjes, dan "draaien we effetjes mee"! :)
    Kussie en tot vanaaf op de Skype!

  • 16 Augustus 2015 - 08:11

    Annelies:

    Lieve Loes,
    Wat leuk om weer een verhaal van je te lezen!
    Had al regelmatig gespiekt of er een nieuwe blog was...:)
    Mooi kampeer avontuur en goede gelegenheid de collega's
    van Arie te leren kennen. Fijn dat jullie je zo goed vermaken!
    Veel plezier bij het festival! Lees binnenkort wel hoe het was.
    Tut Annelies

  • 16 Augustus 2015 - 08:51

    Margriet:

    Wat een leuke avonturen allemaal. Zo krijgen we een goed beeld van jullie leven daar en kunnen we meegenieten.
    De tijd vliegt en al gauw krijg je bezoek van Kit en Ingrid. Er valt veel te beleven en met al die expats die toch allemaal in hetzelfde schuitje zitten kom je snel in je nieuwe leventje.
    Hier alles goed hoor. De verhuizing komt eraan. De dozen zijn gearriveerd. het zal wel even wennen zijn om Amsterdam te verlaten maar afgelopen week op mijn nieuwe golfclub gespeeld en dat was helemaal top dus dat wordt hem.
    Heel veel liefs ook voor Arjen. En fijn dat hij iemand heeft gevonden die zijn werk echt begrijpt. Ben ook heel benieuwd naar zijn ervaringen binnen de groep en met Bob.
    Gert en Margriet

  • 16 Augustus 2015 - 20:23

    Karlijn:

    Wauw, gaaf, Loes! Leuk om te lezen! Wat maak je een hoop nieuwe dingen mee.
    Veel succes en plezier en liefs vanaf Vlieland
    Karlijn

  • 17 Augustus 2015 - 13:06

    Aukje:

    Wow Loes,
    Wat een verhaal,ontzettend leuk,dat jullie je zo vermaken!
    Hoorde het al van Ingrid!
    Heel goed van je om zo je eigen dingen op te zoeken!
    Fijn dat Arie nu z,n draai ook vind en collega,s heeft waar mee hij kan "brainstormen"!
    Prachtige foto,s en een schitterende omgeving!
    Hoop nog heel veel verhalen van je te lezen en foto.s te zien!!!
    Liefs voor Arie & jou! xxx

  • 17 Augustus 2015 - 13:22

    Aukje:

    He Loes,
    Zag dat je al meer stukjes had geschreven die ik gemist heb!
    Hoop dat ik nu goed aangemeld ben,want ik wil jullie wel blijven volgen!!
    Ik ben nu weer bij met lezen en foto,s kijken!
    XXX

  • 18 Augustus 2015 - 11:27

    Elaine:

    Hi Loes en Arie,

    Eindelijk stuurde Vic de blog door, dus vanaf nu kan ik al jullie avonturen volgen. Want als ik de eerste blog die ik las mag geloven, beleven jullie een hoop en komen er dus nog evele avonturen bij!

    Super veel plezier daar.
    Groetjes, Elaine

  • 18 Augustus 2015 - 18:49

    Roos:

    Lieve Loes!
    Wat een leuke stukje weer! Je schrijft erg leuk. De foto's zijn prachtig zeg! Ik kan me voorstellen dat je t erg naar je zin hebt en nog helemaal in de ontdekkingsfase zit! Super!
    Ik zie je al helemaal gaan! Ik kijk alweer uit naar je volgende stukje!
    Misschien een leuke lunchzaak met broodjes beginnen? Ik vlieg zo naar je toe ;-).
    Mooi ook dat Arie z'n plek ook wat heeft gevonden op t werk! Fijn! Doe hem de groeten!
    Kusjes!

  • 19 Augustus 2015 - 01:55

    Loes:

    Super lief van alle leuke reacties en dat jullie de tijd vinden om m'n stukjes te lezen:P @Roos, heb al menig idee om hier een business te beginnen; daycare, broodjes (betaalbaar goed brood en goede kaas;) iIaliaans ijs en goede pizza's en zelfgemaakte prullaria:D Ik bel je als ik zover ben;) Je mag ook eerder komen hoor:D

  • 19 Augustus 2015 - 17:14

    TETE:

    Prachtige verhalen en mooie avonturen. Men is natuurlijk gewend aan vertrekkende en nieuwe mensen op de campus. Leuk dat de energie die je erin steekt zo leuk wordt terugbetaald. Nog even en het netwerken is je tweede natuur. Geniet van alle mensen! Tygo zegt net dat ie gaat sparen voor het vliegtuig (dan is twee jaar wel ineens erg kort, zijn zakgeld is maar 0,50

  • 19 Augustus 2015 - 20:43

    Loes:

    haha, super schat! Dan maar alvast een krantenbaantje nemen:P

  • 20 Augustus 2015 - 22:07

    Ab En Petra:

    Lieve Loes ,
    Wij genieten erg van je belevenissen en van de prachtige foto´s .
    Fijn dat jullie het zo naar de zin hebben , dat kan ook niet anders in zo´n omgeving.
    Wij blijven jullie volgen .
    Groetjes van ons beiden , ook aan Arie .bye-bye , take care.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Berkeley

Loes

Actief sinds 26 Juli 2015
Verslag gelezen: 385
Totaal aantal bezoekers 9884

Voorgaande reizen:

26 Juli 2015 - 31 Juli 2017

Berkeley, CA

Landen bezocht: