Diary of a Berkeley Wife - Reisverslag uit Berkeley, Verenigde Staten van Loes - WaarBenJij.nu Diary of a Berkeley Wife - Reisverslag uit Berkeley, Verenigde Staten van Loes - WaarBenJij.nu

Diary of a Berkeley Wife

Door: Loes

Blijf op de hoogte en volg Loes

28 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Berkeley

15 augustus 6:50 AM: 'D-day' onze eerste aardbeving:S 4,1 op de schaal van Richter. Afgezien van de schrik verder niks aan de hand. De spiegel viel in duizend stukjes, dat zullen we maar beschouwen als 'schreven brengen gelukt'

21 augustus: Yeah, we mogen in ons nieuwe huis (al denk ik over die 'Yeah' iets anders wanneer de druppels over mijn rug lopen wanneer ik de laatste spullen de berg op probeer te krijgen;) Wat een prachtige plek. Voelen ons er meteen thuis; een soort grote boomhut in een prachtige tuin:D En alle ruimte om m'n zooi kwijt te kunnen (oh nee, heb alle zooi in Nederland achtergelaten:P).

22 augustus: Ik bedenk een leuk doel om naar toe te fietsen: gratis Icecream Sandwich (lees 'een bol met ijs tussen twee chocolate-chip cookies':P) in Alameda. Dus wij op de fiets die kant op. Bergafwaarts, heerlijk weer, met z'n tweetjes, wat wil je nog meer;) Aan een mooie jachthaven annex Oakland 'waterfront' pakken we de ferry naar Alameda Island. fietsje kan gewoon mee, dus super relaxed ( water liep ons al in de mond). Aangezien Alameda Island op een steenworp afstand lag van waar we vertrokken, verwachtten we een tochtje van een paar minuten. Echter, deze ferry maakte eerst 'even' een tussenstop in San Francisco:S, bleef daar nog 20 minuten liggen om vervolgens (gelukkig via Alameda) weer terug te gaan naar Oakland. Al met al een uurtje onderweg geweest. Niet gepland, maar desondanks een verrassend mooi tochtje door de baai. Aangekomen in Alameda was het eindelijk tijd voor onze welverdiende Icecream Sandwich. Helaas dachten veeeeele mensen dat ook en stond er een rij tot aan de andere kant van de immense parkeerplaats. Helaas dus geen ijs, maar wel een verrassend leuke dag:)
Ohja, ook nog bij de open dag van de 'Golden Bears geweest (American Football team van UC Berkeley. Incl. handtekeningen en cheerleaders:P

23 augustus: het nieuwe studiejaar gaat weer beginnen, dus de campus stroomt weer vol. Voor de nieuwelingen (waar ik onszelf ook onder reken:P) werd er 'Caltopia' georganiseerd; overal standjes met eten/drinken en reclamezooi. Arie stortte zich op het eten en ik op de 'Goodie bags met 'CAL' logo (de universiteit wordt CAL genoemd).
Hierna verwend met wijn, chocola en kaas door een collega van Arie, Jummie!

24 aug: Helaas, m'n eerste zelfgebakken brood mislukt:S Gelukkig nog 728 dagen op te oefenen:)

26 aug: Met Claire een mooie wandeling door Berkeley gemaakt. Allerlei verborgen plekjes ontdekt. Genoten van het prachtige uitzicht op SF vanaf de Indian Rock. (Natuurlijk moest er daarna weer gegeten worden, dus lekker samen geluncht:D) Claire heeft me ook geïntroduceerd bij de 'Berkeley Wives' een groep dames die maandelijks samen uiteten gaat:) en andere leuke dingen doet. Leuke club en aardige vrouwen!

27 aug: poging 2 om in te schrijven voor Engelse les. Inschrijven gelukt, maar 'test' pas na onze vakantie met Kitty en Ingrid.

29 aug: Kitty en Ingrid komen. YEAH! Met z'n viertjes toeren door Californië, Arizona, Utah en Nevada. Las Vegas... Here we come!!

• 28 Augustus 2015 - 08:22

Ingrid:

Can't wait !!!
    En wat ben je in opperdetop-vorm!!! Ik zie de tevredenheid van je gezicht af stralen!
    Tot bijna. 'k ga straks aan stukje 1 van m'n reis beginnen: gezellig bij m'n zussies 'verwend worden'. :)
    Kussie voor allebei en tot zaterdag.

• 28 Augustus 2015 - 09:07

Aukje:

Hi ,Wat weer een super leuk verslag en foto,s van een Happy cople!
    Jullie beleven daar genoeg!
    Nog een paar dagen en dan komen jullie eerste logees en dan kan volgende week het nieuwe avontuur beginnen!
    Nog even oefenen op het zelf brood bakken,haha!
    Kijk uit naar het volgende verslag en de foto,s!
    Liefs uit Leeuwarden!

• 28 Augustus 2015 - 09:40

Hanneke:

Sleep well, voor jou, good morning, voor hier!!!
    Wat een heerlijk begin van mijn dag, het lezen van je enthousiaste verhalen over "jouw dagen" daar, volop genieten. Wat een knus appartement en met de "zooi" die zaterdag uit de koffer komt, kun je het je nog meer "eigen" maken.
    Hele mooie reis met z'n viertjes.
    Dikke knuffel beide en heel veel liefs, mams.

• 28 Augustus 2015 - 11:13

Marlous:

Ik heb je deze week al gesproken,maar weer super leuk om te lezen! Fijn dat je je zo vermaakt!
    Heel veel plezier met jullie rondreis! Geniet ervan!

Liefs

• 28 Augustus 2015 - 14:18

Eld:

En ik zit in de trein om Ingrid met jouw koffer op te halen in Utrecht. Voor iemand die zo van pakjes houdt is het vast een heel feestelijk vooruitzicht, een hele koffer vol spullen. Haha!
    Leuk om alle belevenissen weer te lezen. En alvast heel veel.plezier samen.
    Dikke kussen.

• 28 Augustus 2015 - 19:58

Louw En Janny:

Wat leuk om je verhaaltjes lezen.
    Hope the four of you have a wonderful time together.
    Gr.