If you're going to San Francisco.... - Reisverslag uit Berkeley, Verenigde Staten van Loes - WaarBenJij.nu If you're going to San Francisco.... - Reisverslag uit Berkeley, Verenigde Staten van Loes - WaarBenJij.nu

If you're going to San Francisco....

Door: Loes

Blijf op de hoogte en volg Loes

01 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Berkeley

Om jullie een indruk te geven van de grootte van de Berkeley campus; je kan er binnen een paar minuten verdwalen:P Niet erg handig als je op tijd wilt komen voor je eerste 'networking social'. Gelukkig had ik een plattegrond op m'n telefoon en liet m'n richtingsgevoel me niet geheel in de steek, dus kwam ik om klokslag 7 uur binnen. Hier werd ik verwelkomd door 'Mila', een alleraardigste vrouw die maandelijks social events organiseert voor 'de echtgenotes van..' Na een voorstelrondje (helft Europees, andere helft Aziatisch) was het eerst tijd voor Pizza:D Ik raakte al snel aan de praat met een stel uit België (Frederic en Mary-Ann), blijft toch makkelijker om in je eigen taal te spreken. Na wat uitleg van Mila over de 'Elevator Pitch' (waar de bijeenkomst eigenlijk over ging;) kregen we wederom alle ruimte om elkaar te leren kennen. Na afloop stelde Mary-Ann voor om nog even wat te drinken, dus ben ik meteen geïntroduceerd in het 'Berkeleyse' kroegleven.

Op aanraden van Mary-Ann heb ik me woensdag gestort op het aanvragen van een werkvergunning. Als je denkt dat Nederland bureaucratisch is, wacht maar tot je in Amerika bent:S Maandag hopelijk alles uitprinten, opsturen en dan kan het lange wachten beginnen...maar voor de tussentijd heb ik al een leuke buikdanscursus, koffiemaatjes en fotoboekprojecten gevonden en nu zoekende naar een leuk vrijwilligers project:)
De woensdag afgesloten met een hilarisch avondje stand up comedy:P Mary-Ann nodigde me uit om samen naar de Punchline comedy club in San Fran te gaan. De hele avond in een scheur gelegen. Had verwacht dat het flauwe Amerikaanse humor zou zijn, maar dit was zo ontzettend grappig! Ook de humor is hier niet typisch 'Amerikaans', maar droog, sarcastisch en vol sex en drugs.

Met een lichte hoofdpijn van de te dure cocktails van de vorige avond, hebben Aar en ik donderdag een dagje SF gedaan. Prachtige stad, We blijven ons verbazen over de hoogteverschillen in de stad.
Onze eerste verkenningstoer ging langs de pieren. Heerlijk zonnetje met een verkoelend windje. Prachtig uitzicht over de Bay en Alcatraz. In Chinatown een zwaaiend gouden katje gekocht om terug te kunnen zwaaien naar ons vorige katje die nu onderdak heeft in Zuidhorn:)

Vandaag waarschijnlijk naar een festival in Fremont en na het weekend mag Arie eindelijk officieel beginnen met werken, hij kan niet wachten!;)
Tot die tijd lekker beetje joggen, badmintonnen en spieren kweken in de speeltuin :P

see you

• 01 Augustus 2015 - 21:16

Els:

Ha die Loes,
    Het is gelukt dus. Ik heb een berichtje dat er ene nieuwe aflevering is van jouw life/live story!
    Heerlijk hor. En fijn dat je nu ook al mensen ontmoet. Wie weet, kan Elise je nog helpen met dat vrijwilligerswerk. In ieder geval verveel je je nog niet, zo te horen.
    Dikke kussen van ons

• 01 Augustus 2015 - 22:09

Ingrid:

Wat een goede berichten, Loes. Leuk !
    Die elevator pitch, was dat een soort "training" of kreeg je een uitleg over "how to do"?
    En kennelijk waren er dan toch óók mannekes bij ?(Belgisch mannetje) :)
    Ik mis jullie heel erg maar ben tegelijkertijd ontzettend blij dat de eerste week zo prima verlopen is!
    Dikke kus!

• 01 Augustus 2015 - 22:34

TETE:

Wauw loes, het lijkt wel of je op vakantie bent, voelt dat ook zo? Alles is nieuw en een groot avontuur. Heerlijk om te lezen dat je ook jou leven al aan het inrichten bent. Tenslotte zal Arie morgen aan het werk moeten. Gooi maar snel weer foto's op de app.

Veel liefs!

• 02 Augustus 2015 - 03:08

Loes:

Voelt hier zeker nog al vakantie, niks hoeft alles mag:D Nou ja, zo'n beetje dan;)
    Die social event was idd om wat meer te weten te komen over hoe je jezelf vooral op professioneel gebied in een paar minuten kunt presenteren waardoor je een goede indruk achterlaat. Al met al duurde dat stukje een half uurtje en hebben we vooral ruimte gehad om kennis te maken met elkaar. Een aantal vrouwen waren met hun man gekomen. Blijkbaar vonden de mannen het ook interessant (of durfden de vrouwen niet alleen:P)

• 02 Augustus 2015 - 11:11

Kitty:

Whao leuk om te lezen allemaal! Hoe kweek je zelf gist dan? Ben erg benieuwd :)
    zijn oats daar goedkoop? Daar kan je ook super lekker brood van maken ! ! ! Beetje appel erin en het is een gezonde appeltaart hehe.
    Leuk dat je al naar een sociale avond bent geweest!
    Is Openbaar vervoer betaalbaar?

XX

• 02 Augustus 2015 - 14:54

Janny En Louw:

wat fijn dat alles zo goed gaat. Hoe zit het met ""the coupons"?
    Hebben jullie al "corn on the cob"gegeten? think of me when you do
    :-)

• 02 Augustus 2015 - 20:24

Loes:

Helaas zijn ze in Berkeley niet zo van de coupons, helaas:p
    En heb al aan je gedacht Janny, ze waren heerlijk:D

• 15 Augustus 2015 - 07:41

Margriet Zuure:

Wat een heerlijke berichten allemaal. goed te lezen dat het wennen vlotjes verloopt. Vgls mij is er ook zoveel te doen !!! Prachtig. Geniet ervan . veel liefs Margriet