Coming to America! - Reisverslag uit Berkeley, Verenigde Staten van Loes - WaarBenJij.nu Coming to America! - Reisverslag uit Berkeley, Verenigde Staten van Loes - WaarBenJij.nu

Coming to America!

Door: Ikke

Blijf op de hoogte en volg Loes

26 Juli 2015 | Verenigde Staten, Berkeley

Na een emotioneel :P afscheid van familie en vriendinnen op schiphol, vertrokken we de 23ste juli met 'United' richting Berkeley.
Na onze koffers minstens 6 keer heringepakt te hebben, was het me gelukt om onze baggage te beperken tot twee grote en twee kleine koffers.
Na een prima vlucht, de BART gepakt (we rijden ook in de vs graag met Bart mee;) naar Berkeley Downtown. Up hill naar het hostel bleek zelfs onze (in mijn ogen) beperkte baggage een ware zweetuitbraak te veroorzaken. Dus na een 'klim' van een halfuur (over een overigens prachtige campus) wilden we het liefst meteen onder een douche springen. Echter, bij het hostel aangekomen dachten we hier toch anders over. Bah! Hippies schijnen het niet zo nauw te nemen met de hygiene. Toch redelijk geslapen en gelukkig was het maar voor 1 nachtje.
De volgende dag over de campus gelopen naar ons toekomstig appartementje. We hadden het al via Skype mogen bewonderen en in het echt zag het er net zo leuk uit. Klein maar zeer fijn! Omgeven door een prachtige tuin en vlakbij de campus. Wat een geluk dat dit gelukt is! Over een maandje kunnen we er in:)

Na het ondertekenen van het nodige papierwerk op de universiteit konden we naar ons appartementje waar we de komende maand verblijven. Ook op een prachtige locatie, knus EN een piano, dus de eerste online 'les' heb ik al gehad.

Vanochtend al lekker geskypt (Yes het werkt:) en daarna naar de bank geweest om een rekening te openen. Ook dat gaat net zoals 'in de film'. Prachtige (semi) oud en chique gebouw waar je plaats mag nemen aan de desk van één van de medewerkers die ons in anderhalf uur alles over het Amerikaans bankwezen heeft verteld. Super aardig!
De rest van de dag lekker rondgestruind op zoek naar fietsen, meubeltjes (al is ons appt al grotendeels ingericht:) en me verbaasd over het feit dat je bijna nergens mag roken:S Roken in 'not done' in Berkeley.

In tegenstelling tot de rest van Amerika, draait het in deze omgeving allemaal om 'organic food', zijn de porties normaal en geeft het bijten in een frans stokbrood een krakend geluid:D

Helaas zijn de boodschapprijzen schrikbarend hoog waardoor we na twee dagen al de trotste bezitters van twee supermarkt-kortingspassen zijn :D

• 26 Juli 2015 - 08:27

Joyce R:

Wat leuk een blog!

Fijn dat jullie n plekje hebben gevonden waar je
    Over een maand in kan!

Nergens niet roken, jeetje das wat.

En wat betreft die boodschappen, als ik extreme couponing
    moet geloven dan kun je veel gratis krijgen door coupons in
    te leveren! Krijg je nog n kick van ook.

Succes met alles regelen en uitzoeken!

Liefs van bas en mij (+kids)

• 26 Juli 2015 - 09:46

Ingrid:

Lieve Loes, wat leuk dat je ons nú al via een waarbenjijnu op de hoogte gaat houden! Eergisteren twijfelde je nog, hahaha. Ik ga ervoor zorgen dat je nóg meer volgers gaat krijgen want er wordt al veel naar jullie gevraagd.
    Dikke kus, succes en tot skypens/horens/gauw ZIENS!

• 26 Juli 2015 - 09:49

Bianca Poppelier:

Zeker een leuk Blog, ga jullie volgen.

Wat betreft boodschappen doen, alle coupons uitknippen en bewaren voor hetgrootste voordeel

• 26 Juli 2015 - 09:51

Bianca Poppelier:

Drukte op de verkeerde knop.

Wens jullie heel veel succes en tot Skype!

Liefs van mij xx

• 26 Juli 2015 - 10:01

Sjam En Els:

Lieve Loes,
    coupons uitknippen, dat is echt iets voor jou haha. Ik heb je eerste blog net voorgelezen aan Sjam. Wat een leuk idee. Wij lezen graag mee.
    Heerlijk dat de start zo fijn is.
    Dikke kussen van ons.

• 26 Juli 2015 - 10:03

Marlous:

Hoi Loes en Arie,

Fijn dat jullie al zo snel een appartement hebben kunnen regelen, scheelt een hoop stress denk ik ;)
    Leuk dat je toch begonnen bent met een blog Loes, heel leuk om te lezen! En je schrijft zo leuk, dus ik hoop dat je dat nog een tijdje volhoudt.
    Pianostukken komen snel jouw kant uit, dus ik verwacht via skype een keer een concert;)

Geniet samen in Berkeley en Arie alvast veel succes!

Liefs, Marlous

• 26 Juli 2015 - 10:25

TETE:

We blijven het een enorme prestatie vinden, al je spullen in twee grote koffers en wat handbagage. Heerlijk dat die koffers ook snel een vaste plek krijgen. We gaan de cultuurverschillen en jullie avonturen in The States uiteraard volgen.

Dikke knuffel!

• 26 Juli 2015 - 11:24

Elly:

Loes, wat leuk om je te volgen. ik ga het zeker doen. Veel plezier !!!!!!

• 26 Juli 2015 - 14:00

Aukje:

He Loes & Arie,
    Wat een goed idee om het op deze manier te doen,zo kan ik jullie goed volgen!
    Hoorde al van Ingrid dat ze jullie tijdelijke appartement al had "bekeken",super dat Skype direct werkt!
    Jullie eerste ontbijt in het nieuwe huis was wel bijzonder,gezien de prijs!
    Wens jullie daar heel veel succes en hoop nog veel te horen en zien via deze site!
    Liefs Aukje

• 26 Juli 2015 - 23:50

Hanneke:

Hoi dochter lief,
    Heerlijk al die "ontmoetings' mogelijkheden.
    Wat een genieten om jullie te kunnen volgen bij het settelen op je nieuwe stek, Berkeley.
    Alsof ik even op bezoek ben!!!
    Heel veel succes met alles en een hele dikke knuffel beide, veel liefs, mams/moeders.

• 27 Juli 2015 - 10:45

Anneke Jurg:

Wel nahief ben ik dan ! Wist dat jullie vertrokken waren en nu al een gezellig ericht .Leuk hoor zo te horen gaat het allemaal goed.Geniet heerlijk kijk uit na jullie volgende avontuur .
    Liefs Jurriaan en Anneke

• 27 Juli 2015 - 20:04

Janny En Louw:

Hi Loes and Arie,

Thanks for letting us share your first couple of days in Berkeley.. Can't wait for the next update.

• 28 Juli 2015 - 01:24

Roos:

He lieve Loes en Arie!

Heel fijn dat jullie in het appartementje kunnen!
    Dat is goed nieuws! Volgens mij gaat het helem goedkomen daar met jullie!
    Leuk dat er een piano is ook ;-). Ik kijk uit naar je volgende berichtje!
    Veel liefs!!!

• 31 Juli 2015 - 10:01

Ruud B:

Ha Arie en Loes,

Zo te lezen komt het settelen helemaal goed daar. Nu nog een beetje wennen aan de hippies/hipsters daar - maar volgens mij vormt jullie Hollandse nuchterheid wel een goede match :p
    groetjes,

--Ruud