Wat! is het al weer oktober?!? - Reisverslag uit Berkeley, Verenigde Staten van Loes - WaarBenJij.nu Wat! is het al weer oktober?!? - Reisverslag uit Berkeley, Verenigde Staten van Loes - WaarBenJij.nu

Wat! is het al weer oktober?!?

Door: Loes

Blijf op de hoogte en volg Loes

19 Oktober 2016 | Verenigde Staten, Berkeley

Nee, geen aardbeving die Berkeley heeft weggevaagd, geen El Nino die voor elektriciteitsuitval heeft gezorgd of een eekhoorn die er met m'n laptop vandoor is gegaan, maar gewoon een beetje gek om verslagen te blijven schrijven wanneer je 'gewoon' je leventje leidt:P
Maar nu Arie zit te zwoegen boven een te schrijven paper, vond ik dat ik ook wel weer eens wat kon typen:)

Maar waar begin je als je meer dan een half jaar niks meer geschreven hebt? Wellicht bij het feit dat we het nog steeds ontzettend naar ons zin hebben! Zo erg, dat we hopen nog een paar jaar extra te kunnen blijven. Arie heeft daarom een paar maanden geleden een nieuwe beurs aangevraagd. Ergens deze maand horen we of hij 'doorgaat naar de volgende ronde'. Deze kans is helaas ontzettend klein, dus super spannend. Mocht hij deze beurs niet krijgen, dan is de kans dat we langer (dan juli 2017) kunnen blijven nog steeds niet geheel uitgesloten, maar wel een stuk lastiger. Duimen dus!!!

Ondanks dat ik in juni ben gestopt met het draaien van drie groepen op de Dutch School Silicon Valley (ik doe af en toe nog wat inval werk) verveel ik me (nog;) niet. De afgelopen maanden hebben we allemaal lieve vrienden en familie over de vloer gehad. Ontzettend fijn om weer even te kunnen knuffelen en superrrr leuk om ze een kijkje te geven in ons leventje hier!!

Daarnaast hebben we weer een prachtige road trip gemaakt. We wilden erg graag naar Yellowstone National Park en Seattle, maar toen we de kaart erbij pakte, bleken er op die route nog veel meer prachtige (nationale) parken te zitten. Dus uiteindelijk werd het een trip van ruim twee weken waarbij we: gewapend met bear spray prachtige hikes hebben gemaakt, Arie een Grizzly heeft laten schrikken:P, in onze bolide hebben gekampeerd, tussen de geisers en hete bronnen hebben gelopen, hebben gebadderd in natuurlijke hot springs, 'verdwaalden' in een soort maanlandschap omdat we niet naar google maps hadden moeten luisteren, en waar we minstens 100 keer oooh en aaah hebben gezegd:D

Nu ik geen 'werkverplichtingen' meer heb, kon ik een paar weken geleden met Arie mee naar LA, waar hij moest zijn voor het werk (eens in de zoveel tijd moet hij naar UC Irvine om een patient te meten). Aangezien de patient maar een aantal taken per dag kan doen, hadden we de nodige tijd om de omgeving te verkennen:D Zo zwaar het leven van de vrouw van een wetenschapper:P:P

Tussen het kokkerellen en boeken lezen door, ga IK nog steeds wekelijks naar de preschool waar ik ontzettend geniet van de lieve kids:D, heb ik de nodige koffie,-en shop-momentjes en proberen we de weekenden zoveel mogelijk te vullen met uitstapjes en mooie hikes in de omgeving.

Tussen het werken en sporten door, is ARIE vooral bezig met nog meer werken:P Hij heeft het erg naar zijn zin en is druk bezig met het opzetten en uitvoeren van allerlei projecten. Hij heeft nu ook hier een aantal collega's gevonden waar hij mooie projecten mee draait en zeer enthousiast van wordt. Hij maakt lange dagen, maar daardoor kunnen we ook op z'n tijd mooie tripjes maken:D

Nu zijn jullie weer een beetje op de hoogte van het reilen en zeilen aan deze kant van de wereld. Hoe is het in Nederland??

Dikke kus en: Have a good one!

Loes

• 19 Oktober 2016 - 08:25

Ingrid:

Wow, wat een fijne verrassing om weer zo’n leuk verhaal te mogen ontvangen, Loes!
    Túúrlijk wist ik ‘al lang’ hoe fijn jullie het hebben maar zo’n uitgebreid verslag en foto’s veroorzaakt weer een héle dikke vette glimlach (en vergoelijkt het gemis). En ondanks dat ik jullie ‘best wel’ mis, ga ik keihard duimen voor verlenging!!
    Dikke kus voor allebei!

• 19 Oktober 2016 - 09:05

Roos:

Hé Loes!

Ga je die lekkere donuts ook een keer voor ons maken? ;-)! Voor de rest, ziet er weer super uit! We duimen met jullie mee! (al hoop ik dat je tussendoor nog wel een keertje terug komt, zodat we elkaar weer eens kunnen zien!) Liefs!

• 19 Oktober 2016 - 09:15

Aukje:

Ha die Loes,
    Wat leuk weer een verslag te lezen en prachtige foto,s te zien!
    Super dat jullie het zo naar je zin hebben en Arie z,n passie zo goed kan doen daar!
    Ik hoop dat jullie je verblijf daar kunnen verlengen!
    Hier is het regenachtig vandaag! Verder verandert er niet zoveel! Veel plezier daar nog en een dikke knuffel ook voor Arie natuurlijk!

• 19 Oktober 2016 - 15:21

Louw And Janny:

Hi Loes & Arie,
    Thanks for the update and glad to hear that all is going well for you both. Thanks for nice pics.
    take care and till the nex time,/ bye for now.

• 19 Oktober 2016 - 17:42

Els:

Ha lieve Loes,
    Natuurlijk volgen we jullie waar mogelijk "op de voet". Maar zo'n samenvatting van vele maanden is echt heel leuk om te lezen. O ja, denk ik dan, o ja!
    En ik ben het met mijn zussie eens. Natuurlijk gaan we duimen voor een langer verblijf - maar kan je dan tussendoor even hier naartoe komen :-).
    Liefs en tot een volgende keer.

• 19 Oktober 2016 - 22:43

Elaine :

Hi Loes,
    Ik wil zo wel weer terug. Hier inmiddels alweer een paar keer helemaal nat geregend en de omgeving wordt er niet mooier door. Mis de mooie uitzichten zoals op je foto's.
    Duimen dat jullie langer kunnen blijven, hebben wij weer een adresje:-)
    Groetjes Elaine

• 20 Oktober 2016 - 10:25

Joyce:

Leuk om weer wat van jullie te "horen"!
    Fijn dat het nog steeds super is. En dat Arie het ook zo naar zijn zin heeft.

Ik ga ook duimen voor een langer verblijf!

Geniet van al het moois en elkaar ❤️

Liefs Joyce

• 20 Oktober 2016 - 13:42

Hanneke:

Hoi dochter lief,

Heerlijk om weer "post" van je te krijgen.
    Je verhaal is als een ontspannen boek, leuk en vlot geschreven en zo enthousiast.
    Het blijft zo super om te zien en te lezen dat jullie je zo thuis voelen daar. Het is ook een unieke plek.
    We reizen altijd een beetje mee met de foto's van jullie avonturen en hopelijk gaan we dat nog vaak doen.
    Geniet van elke dag daar.
    Hele dikke knuffel voor jullie beide, mams/moeders.

• 21 Oktober 2016 - 01:35

Ikke:

Bedankt voor jullie lieve reacties!

• 22 Oktober 2016 - 19:47

Ab En Petra Rijks:

We hebben genoten van jullie belevenissen in dit halfjaar en van de prachtige foto,s.
    We hopen voor jullie dat er nog een paar jaar achteraankomen , we kunnen het ons heeeeeel goed
    voorstellen.
    Hier gaat alles zijn gangetje , de tijd vliegt .

Groetjes en Happy Halloween .

Knuffel van Ab en Petra