Oost West, America is the best ;) - Reisverslag uit Berkeley, Verenigde Staten van Loes - WaarBenJij.nu Oost West, America is the best ;) - Reisverslag uit Berkeley, Verenigde Staten van Loes - WaarBenJij.nu

Oost West, America is the best ;)

Door: Loes

Blijf op de hoogte en volg Loes

23 September 2015 | Verenigde Staten, Berkeley

Waar te beginnen als je in een paar weken al weer zoveel hebt gezien en meegemaakt....?

Bij het begin dan maar. Op 29 augustus kwamen Kitty en Ingrid aan op SFO. Na lang in de rij bij de douane te hebben moeten staan, konden we ze naar 1,5 uur eindelijk ontvangen. Daarna meteen door naar de car rental. Hier mochten we onze eigen 'ride' uitkiezen (Jeep, Jeep, Kia of Jeep) dus we kozen voor een... Jeep;) Heerlijke grote wagen! Schade doorgeven en op naar Berkeley!
Super leuk om ons huisje en leefomgeving in levende lijve aan familie te kunnen laten zien:)
Ingrid had voor mij een extra koffer mee genomen en al wist ik ongeveer wat erin zat, was het als het uitpakken van een kerstpakket:D Heerlijk! Dropjes, chocola, tennisrackets, fietsenspullen. Super!

Zondags de fietstocht der fietstochten gedaan, fietsen over de Golden Gate Bridge. Super gaaf! Lekker met z'n viertjes cruisen over deze immense brug. Wat een uitzicht en belevenis. Aan de overkant (Sausolito) stortten we ons op een welverdiende hamburger (er zouden nog velen volgen die vakantie:P) om vervolgens met de ferry terug te varen naar San Francisco. Prachtig!

Na het nodige (bagage) pas en meetwerk in onze 'Jasper de Jeep' kon ons avontuur 's maandags beginnen:

Zuid: Route 1: Monterey- Santa Cruz- Santa Barbara- LA- Venice beach. Oftewel: strand, oceaan, walvissen, waterval uitkomend in de oceaan (Julia Pheiffer beach) en uitsloven op 'muscle beach'.

Noord-Oost-Noord: Poging 1 op in Las Vegas de reiskosten terug te verdienen. Helaas niet gelukt, maar wel heerlijke cocktails gescoord. Naar de west rim van de Grand Canyon voor een onvergetelijke heli/boottocht! Super spectaculair! In Seligmen heerlijke steaks gegeten in het 'roadkill cafe'. Ons laten 'beaardstralen' in het idyllische Sedona en verkoeling gezocht in de wateren van Page.

West: Via Kanab door naar Zion, waar een geweldige hiketrail op ons lag te wachten (Angels Landing). We vertrokken in het licht van de maan en de sterren, om vervolgens via een hike over een angstaanjagende bergruk, de zon achter de bergen te zien verschijnen...WHOW!

Zuid-West: Via de Valley of Fire (prachtige vuurrode rotspartijen) poging nr 2 om in Las Vegas de uitgegeven dollars terug te verdienen. Helaas weer geen prijs, maar we weten inmiddels precies waar we moeten zitten om de meeste gratis cocktails te krijgen:p

Noord-west: Door het bloedhete Death Valley naar het koele skiresort Mammoth Lakes, om de volgende dag (na een kort bezoek aan het bijzondere mono lake) via de Tioga pas Yosemite te betreden. Wegens de vele bosbranden was het uitzicht helaas beperkt, maar toch de high lights kunnen bezoeken. De dag afgesloten in een tentje tussen de pine trees en de beren(?)

West: Na een lekkere koffie en ontbijtje bij het plaatselijke 'cafe' weer terug naar Berkeley.

Een beknopte versie van onze trip, maar soms zeggen foto's meer dan woorden.....

• 23 September 2015 - 09:01

Elaine:

Wat een prachtfoto's! Ik wil ook!!!

• 23 September 2015 - 11:35

Roos:

Lieve Loes! Wat een fantastische avonturen en wat zien de foto's er gaaf uit!
    Geweldig allemaal! Fijn dat jullie zo genoten hebben! Dikke kussen!

• 23 September 2015 - 13:20

Ingrid:

Wat een belevingen! Elke dag denk je: het kan niet mooier ... maar blijkt het tóch nog mooierderderder te zijn, hahaha.

• 23 September 2015 - 16:28

Aukje:

Hi Loes,
    Wat een geweldig mooie foto,s!
    Ik had al begrepen dat jullie een geweldige reis hebben gehad!
    Maar als je de beelden erbij ziet,dan is het helemaal gaaf!!
    Hoop nog vele verhalen van jullie te lezen en zien!
    Dikke kus voor Arie en jou!
    See you!

• 23 September 2015 - 21:14

Marianne En Els:

Ha lief nichie, heel leuk om nog eens in samenvatting jullie geweldige tocht te kunnen meebeleven. Echt super. Met nog wat nieuwe foto's. Prachtig!
    Ik hoorde ook dat je al echt je draai vindt daar. Dat is misschien wel nog beter om te weten.
    Geniet maar lekker van je leventje daar.
    Doen wij het op Ameland haha.

• 23 September 2015 - 21:39

Esther:

Hmmmmm, krijgen alle loges zo'n uitgebreide tour door de omgeving

• 23 September 2015 - 21:41

Esther:

de rest van de tekst is verdwenen

• 23 September 2015 - 21:54

Loes:

@ Esther, we zijn te boeken hoor:P

• 24 September 2015 - 11:33

Hanneke:

Hoi lieve Loes,
    Altijd een cadeautje, als er weer een berkeleybijl binnenkomt.
    Heerlijk om de hele reis weer na te lezen en via de foto's te zien.
    Wat een uitzichten, onvoorstelbaar mooi.
    En nu weer home sweet home, wat ook zo voelt voor jullie, echt super.
    En volop aan het experimenteren met "bakken en braden", en Arie geniet van zijn keuken prinses!!
    Veel liefs.

• 25 September 2015 - 19:06

Victor:

Leuk verslag! Wel laf dat jullie in San Francisco met de ferry zijn teruggegaan... Echte Hollanders fietsen terug!

• 28 September 2015 - 10:17

Astrid (Pleun):

Hoi Loes, wat maak je veel mee meid! En leuke dingen. Fantastisch. Geniet er van hoor, maar dat doe je wel volgens mij. Ik blijf je verhalen lezen, leuk. Liefd

• 17 Oktober 2015 - 19:31

Ab En Petra:

Genoten van je laatste verslag met de prachtige foto,s,
    Het is en blijft een fantastisch land.

Lieve groet , ab en petra