Beautyful, Botanic, Berkeley - Reisverslag uit Berkeley, Verenigde Staten van Loes - WaarBenJij.nu Beautyful, Botanic, Berkeley - Reisverslag uit Berkeley, Verenigde Staten van Loes - WaarBenJij.nu

Beautyful, Botanic, Berkeley

Door: Loes

Blijf op de hoogte en volg Loes

28 Juli 2015 | Verenigde Staten, Berkeley

s' ochtends vroeg schijnt het zonnetje ons tegemoet en is het geen straf om uit bed te mogen. Aangezien het 's ochtends nog lekker koel is, is dat het perfecte moment om te joggen:) Wij in ons sportieve outfit de straat op, om na één heuveltje al uit te vinden dat ik toch niet (meer) zo sportief ben. De Nijmeegse zeven-heuvelen-loop is er niks bij. Maar ook wandelend is er veel te ontdekken in de buurt: publieke tennisbanen waarbij een beschaafd roulatiesysteem werkt, zodat je nooit lang hoeft te wachten, gekleurde victoriaanse huizen met prachtige rotstuintjes, gratis moestuin groente (heerlijke courgettemeegenomen:) en prullaria langs de kant van de weg en, last but not least een 'spectaculaire' 'fountainwalk' waar je uitkomst bij maar liefst... 1 fontein:P Kortom, super leuk om de buurt te verkennen.

Vanochtend heeft Arie een poging gedaan om te gaan werken, maar helaas kon hij nog geen toegangspas krijgen, omdat hij officieel pas 1 aug begint. Wat resulteerde in een lekker dagje samen:

Maar forget ons bezoekje aan de Marina van Berkeley met uitzicht op de skyline van SF, het heerlijke weer en de zelfgemaakte smoothies, ik heb de place to be gevonden: DOLLARTREE:):):) Alles voor 1 dollar! Van afwasmiddel tot ingevroren wafels en van olijfolie tot wc-papier. Als we over een maandje in ons appartementje zitten kan ik hier mijn slag slaan:D

Een ander project wordt het bakken van brood. Ik heb me ingelezen over het zelf kweken van gist en gezien Arie zijn dagelijkse broodinname kunnen we op deze manier wellicht wat besparen.

Om onze Nederlandse roods niet te verloochenen, moeten er natuurlijk fietsen aangeschaft worden. Arie had een mooie advertentie gezien op postdocmail, dus wij die kant op. Prima fietsje voor mij. Meteen even een heuveltje gepakt, gelukkig werken de versnellingen!

Nog een paar opvallendheden:
- veel zwervers op straat, dat kan ik gezien de extreem hoge prijzen en het lekkere klimaat wel begrijpen, maar triest wanneer je (vooral oudere mensen) ziet lopen met hun hele hebben en houden in een winkelwagentje.
- veel mooie en bijzondere planten/bloemen in de woonwijken. Zowel veel vetplanten als mooie bloemen.
- Ook al is het bloedheet in de zon, in de schaduw is het altijd lekker koel.
- (over het algemeen) stoppen auto's al voordat je bedacht hebt dat je wilt oversteken.
- De toyota Prius is de meest gereden auto in de stad.

Op naar morgen... (heb me opgegeven voor een 'netwerkbijenkomst' van het 'echtgenoten van..' clubje morgenavond. ben benieuwd)

ps. super bedankt voor jullie leuke reacties!

  • 29 Juli 2015 - 10:35

    Hanneke:

    Lieve twee,
    Nog geen week weg, en ik heb het idee dat jullie je al behoorlijk "thuis" voelen en iedere dag prachtige ontdekkingen doen!! ( ik zie je big smile bij de 1 dollar shop)
    Heerlijk om te lezen en zien, wat wil een mams nog meer.
    Ben benieuwd naar je bijeenkomst.
    Dikke kus, Hanneke.

  • 29 Juli 2015 - 20:59

    Loes:

    Haha, klopt helemaal mam, je had m'n smile moeten zien (incl de dollartekens in mijn ogen:P)

  • 01 Augustus 2015 - 18:59

    Eks:

    Hé liefie. Heerlijk om je te lezen. Fijn dat het wennen zo soepel lijkt te gaan. Ik zie je inderdaad ook al in de dollarstore

    Lekker genieten en blijf ons vooral meenemen op.jullie ontdekkingsreis.
    Dikke kus

  • 09 Augustus 2015 - 16:53

    Joyce:

    Waar is de foto van jou in de dollarshop??? :P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Berkeley

Loes

Actief sinds 26 Juli 2015
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 9869

Voorgaande reizen:

26 Juli 2015 - 31 Juli 2017

Berkeley, CA

Landen bezocht: